Jednymi z działań marketingowych, mającymi za zadanie zwiększyć ilość rezerwacji hotelowych, są tzw. programy lojalnościowe kierowane do stałych i ewentualnych nowych klientów. Hotelom zależy, aby mieć tzw. stałych gości, którzy regularnie do nich przejeżdżają. Wiadomo jednak, że w dobie dużej konkurencji, klienci są coraz bardziej wybredni, a każdy w dodatku lubi zaoszczędzić, w związku z tym, rezerwują noclegi w tych hotelach, które bardziej o nich dbają i zabiegają. I właśnie programy lojalnościowe mają na celu utrzymanie klienta przez długi czas. Korzystając z hotelu po raz pierwszy, goście mogą starać się o rabat – tzw. ceny z lady, czyli w cenach pełnych, rzadko mają zastosowanie. Z reguły, każdy może otrzymać choćby symboliczny rabat. Często, rabaty zależą od długości pobytu w hotelu, oraz od innych świadczeń, z których goście chcą skorzystać. Wiele hoteli oferuje swoim gościom karty rabatowe, które uwzględniają zwiększający się z każdym pobytem rabat. Nawet po kilku rezerwacjach noclegów, w różnych terminach, gość może uzyskać status VIP-a, może liczyć na specjalne wstawki do pokoju, typu kosz z owocami, butelka dobrego wina, szampana, zniżkę na usługi gastronomiczne, lub rabaty na usługi centrum spa, czy inne świadczenia oferowane przez hotel. Czasem, hotele mają podpisane umowy z innymi usługodawcami, z których ofert klient może skorzystać za darmo, bądź w specjalnej cenie. Takie działania prowadzą do zwiększenia ilości rezerwacji noclegów w hotelach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply