Niezależnie, czy idziemy do restauracji, sklepu, czy rezerwujemy nocleg w hotelu, każdy z nas lubi być traktowany jako ten najważniejszy klient. Na tym polega praca w usługach – trzeba swoich gości, klientów, kolokwialnie mówiąc, dopieszczać, aby powrócili znów za jakiś czas, bądź polecili usługi swoim znajomym, rodzinie. Wiele punktów usługowych, sklepów, oferuje swoim klientom bonusy, z racji korzystania z usług, czy dokonywania zakupów. Podobnie jest w hotelach, gdzie programy lojalnościowe są w różnych formach znane od lat. Jednym z takich programów jest wręczenie gościowi hotelowemu specjalnej karty, na którą naliczane są punkty za korzystanie z noclegów i świadczeń hotelowych. Hotele łączą się w nawet bardzo duże grupy, w obrębie których karta jest honorowana. Nawet nocując w różnych hotelach, w różnych miastach, gość może gromadzić na karcie kolejne punkty, o ile hotel bierze udział w danym programie. Z reguły jeden punkt na karcie odpowiada określonej ilości złotych, czyli im gość wyda w hotelu więcej pieniędzy, tym więcej punktów będzie miał doliczone na swojej karcie. Regulamin programu określa, jaka ilość punktów uprawnia do otrzymania bonusa, a te mogą być bardzo różne – na przykład, jeden lub więcej darmowych noclegów w hotelu, posiłek w restauracji hotelowej, a nawet zakup biletu lotniczego. Wielu turystów, szczególnie tych będących w ciągłych podróżach, wykorzystuje hotelowe punkty bonusowe na kolejne przeloty.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply